سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وصال

پابند عشق

عبد صالح خدا « رجبعلی نکوگویان » مشهور به « شیخ رجبعلی خیاط » در سال 1262 هجری شمسی در شهر تهران دیده به جهان گشود. پدرش « مشهدی باقر » یک کارگر ساده بود. هنگامی که رجبعلی دوازده ساله شد،‌ پدر از دنیا رفت و رجبعلی را که از خواهر و برادر تنی بی بهره بود، تنها گذاشت.

 شیخ بسیار تمیز و ساده بود. نوع لباسی که او می پوشید نیمه روحانی بود؛ چیزی شبیه لبّاده ی روحانیون برتن می کرد، عرقچین بر سر می گذاشت و عبا بر دوش می گرفت. شیخ از غذاهای بازار پرهیز نداشت، با این حال از تاثیر خوراک در روح انسان غافل نبود و برخی دگرگونی های روحی را ناشی از غذا می دانست. خیاطی یکی از شغل های پسندیده است که لقمان حکیم این شغل را برای خود انتخاب کرده بود. جناب شیخ نیز برای اداره ی زندگی خود، این شغل را برگزیده بود. جالب است که بدانیم خانه ی محقر و ساده ی شیخ کارگاه خیاطی او هم بود.

 

برگرفته از کتاب کیمیای محبت

 

                                                                                                                         ادامه مطلب...

+ نوشته شده در شنبه 89/8/15 ساعت 4:40 صبح توسط سعید نظرات ()

جرعه ای از تسنیم

آیا دوست داری بدانی خداوند به تو توجه دارد یا نه؟؟!! ببین در مسیر رفتن به سوی گناه چه طور عمل می کنی؟ اگر دیدی رفتن به سوی گناه برایت سخت است بدان که کسی مراقب توست وتو را رها نکرده و به تو توجه دارد ولی اگر دیدی خیلی راحت گناه می کنی بدان که خودت خواستی تاارتباطت را با خالق هستی قطع کنی و اگر تو اصرار به انجام گناه بورزی خداوند می گوید حالا که خودت می خواهی رها باشی رهایت می کنم.اگر در دنیا با مشکلاتی روبه رو می شوی نا راحت نباش چون این نشان از توجه خدا به تو دارد،همان طور که در باشگاه بدن سازی اگر مربی به کسی مشت بزند نشان از توجه خاص مربی به آن شخص دارد و می خواهد او پرورده شود اگر در این دنیا هم سختی ها به تو روی آورد خوش حال و شکرگزار باش که خداوند به تو توجه وعنایت ویژه دارد، پیامبر در مورد دختری که گفته بودند تا به حال بیمار نشده فرمودند: برای ازدواج مناسب نیست چرا که خداوند گاهی بنده هایش را که دوست دارد به بیماری مبتلا می کند تا به گناه آلوده نشوند. خداوند خودش فرموده که دنیا اگر به اندازه بال مگسی ارزش داشت آن را به کافر نمی دادم.



+ نوشته شده در شنبه 89/8/15 ساعت 4:22 صبح توسط سعید نظرات ()

تمام حقوق مادی و معنوی این وبلاگ محفوظ می باشد
طراحی شده توسط یاس تم